Хайлтын үр дүн

1672 илэрц олдлоо.

Энэхүү судалгаагаар Монгол Улстай жишиж болохуйц орнуудын жишээг сонгон авч харьцуулан Монгол Улсын шаардлагатай уялдуулан их өгөгдлийн сан үүсэхэд хүн, хуулийн этгээдэд хамаарах мэдээллийг тодорхойлох боломжгүй болгох шийдэл, аргачлалыг боловсруулсан болно.

“Хайлааст” олон нийтийн төв 14.5 га /Чингэлтэй дүүрэг, 12 дугаар хороо/ Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30 өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу “Арткон” ХХК-тай “Хайлааст” олон нийтийн төв техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах ажлын НХААГ-21/177/3 дугаартай зөвлөх үйлчилгээний гэрээг байгуулсан. Эхлэлийн тайланг гэрээгээр тохирсон 2021 оны 11 дүгээр сарын 10-ны өдөр ирүүлсэн тул гэрээний нийт үнийн дүнгийн 30 хувийн санхүүжилт олгосон байна. 2022 оны 02 дугаар сарын 21-ний өдөр ирүүлсэн тул 20 хувийн санхүүжилт олгосон байна. 2022 оны 03 дугаар сарын 28-ны өдөр хугацаандаа ирүүлсэн тул 30 хувийн санхүүжилт олгосон. “Арткон” ХХК Улаанбаатар хотыг нэг төвт хотоос олон төвт хотын тогтолцоонд шилжүүлэх ажлын хүрээнд “Бичил, “Ургах наран”, “Хайлааст” олон нийтийн төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг боловсруулан магадлалын дараах тайланг хүлээлцэх ажлын хүрээнд 02/3261 дугаартай албан бичгээр мэдэгдэл хүргүүлсэн. Барилга хот, байгуулалтын яаманд магадлал хийлгэх, экспорт томилох хүсэлт гаргасан бөгөөд Барилга хот, байгуулалтын яамны сайдын тушаал хүлээгдэж байгаа тухай “Арткон” ХХК-аас 2023 оны 12 дугаар сарын 12-ны өдөр 23 дугаартай албан бичгээр ирүүлсэн. Улмаар дээрх ажлыг Нийслэлийн иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

“Ургах наран” олон нийтийн төв 12 га /Баянзүрх дүүрэг, 11 дүгээр хороо/ Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30 өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу “Арткон” ХХК-тай “Ургах наран” олон нийтийн төв техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах ажлын НХААГ-21/177/2 дугаартай зөвлөх үйлчилгээний гэрээг байгуулсан. Эхлэлийн тайланг гэрээгээр тохирсон 2021 оны 11 дүгээр сарын 10-ны өдөр ирүүлсэн тул гэрээний нийт үнийн дүнгийн 30 хувийн санхүүжилт олгосон байна. 2022 оны 02 дугаар сарын 21-ний өдөр ирүүлсэн тул 20 увийн санхүүжилт олгосон байна. 2022 оны 03 дугаар сарын 28-ны өдөр хугацаандаа ирүүлсэн тул 30 хувийн санхүүжилт олгосон байна. “Арткон” ХХК Улаанбаатар хотыг нэг төвт хотоос олон төвт хотын тогтолцоонд шилжүүлэх ажлын хүрээнд “Бичил, “Ургах наран”, “Хайлааст” олон нийтийн төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг боловсруулан магадлалын дараах тайланг хүлээлцэх ажлын хүрээнд 02/3261 дугаартай албан бичгээр мэдэгдэл хүргүүлсэн. Барилга хот, байгуулалтын яаманд магадлал хийлгэх, экспорт томилох хүсэлт гаргасан бөгөөд Барилга хот, байгуулалтын яамны сайдын тушаал хүлээгдэж байгаа тухай “Арткон” ХХК-аас 2023 оны 12 дугаар сарын 12-ны өдөр 23 дугаартай албан бичгээр ирүүлсэн. Улмаар дээрх ажлыг Нийслэлийн иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

“Бичил” олон нийтийн төв 11.2 га /Баянгол дүүрэг, 9,10 дугаар хороо Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30 өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу “Арткон” ХХК-тай “Бичил” олон нийтийн төв техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах ажлын НХААГ-21/177/1 дугаартай зөвлөх үйлчилгээний гэрээг байгуулсан. Эхлэлийн тайланг гэрээгээр тохирсон 2021 оны 11 дүгээр сарын 10-ны өдөр ирүүлсэн тул гэрээний нийт үнийн дүнгийн 30 хувийн санхүүжилт олгосон байна. 2022 оны 02 дугаар сарын 21-ний өдөр ирүүлсэн тул 20 хувийн санхүүжилт олгосон байна. 2022 оны 03 дугаар сарын 28-ны өдөр хугацаандаа ирүүлсэн тул 30 хувийн санхүүжилт олгосон. “Арткон” ХХК Улаанбаатар хотыг нэг төвт хотоос олон төвт хотын тогтолцоонд шилжүүлэх ажлын хүрээнд “Бичил, “Ургах наран”, “Хайлааст” олон нийтийн төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг боловсруулан магадлалын дараах тайланг хүлээлцэх ажлын хүрээнд 02/3261 дугаартай албан бичгээр мэдэгдэл хүргүүлсэн. Барилга хот, байгуулалтын яаманд магадлал хийлгэх, экспорт томилох хүсэлт гаргасан бөгөөд Барилга хот, байгуулалтын яамны сайдын тушаал хүлээгдэж байгаа тухай “Арткон” ХХК-аас 2023 оны 12 дугаар сарын 12-ны өдөр 23 дугаартай албан бичгээр ирүүлсэн. Улмаар дээрх ажлыг Нийслэлийн иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30 өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу "Нисэх" олон нийтийн төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах ажлын гүйцэтгэгчээр “Хот төлөвлөлт, судалгааны институт” ОНӨААТҮГ шалгарч, НХААГ-21/175/4 дугаартай гэрээ, НХААГ-21/175/4-1 дугаартай сунгалтын гэрээг тус тус байгуулсан. Зөвлөх үйлчилгээний гэрээний дагуу “Нисэх” олон нийтийн төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг хянаж 2022 оны 04 дүгээр сарын 28-ны өдөр Мэргэжлийн зөвлөлийн 13 дугаар хурлаар хэлэлцүүлж, эцсийн тайланг хүлээн авч, холбогдох санхүүжилтийг олгохоор шийдвэрлэсэн. Зөвлөх үйлчилгээний гэрээний дагуу эцсийн тайланд орон тооны бус экспертүүдийг томилуулан магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гаргуулах хүсэлтийг 2022 оны 07 дугаар сарын 04-ний өдрийн 02/2535 дугаартай албан бичгээр Барилга, хот байгуулалтын яаманд хүргүүлсэн. Барилга, хот байгуулалтын Сайдын 2022 оны 12 дугаар сарын 14-ний өдрийн 251 дугаар тушаалаар "Хот төлөвлөлт, судалгааны институт"-ийн боловсруулсан Нисэх олон нийтийн төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг хянаж экспертиз хийх орон тооны бус экспертүүдийн ажлын хэсгийг байгуулж зураг төслийг хянаж 2022 оны 12 дугаар сарын 22-ний өдрийн ЕД-2650/2022 дугаартай магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гарсан. Улмаар дээрх ажлыг Нийслэлийн иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30 өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу "Хот төлөвлөлт, судалгааны институт" ОНӨААТҮГ-тай "Сонсголон" дэд төвүүдийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах НХААГ21/175/3 дугаартай зөвлөх үйлчилгээний гэрээг байгуулсан. "Сонсголон" дэд төвийн эцсийн тайланг 2022 оны 06 дугаар сарын 23-ний өдрийн Мэргэжлийн зөвлөлийн 22 дугаар хурлаар хэлэлцүүлж хүлээн авч холбогдох санхүүжилтийг олгосон. Зөвлөх үйлчилгээний гэрээний дагуу эцсийн тайланд орон тооны бус экспертүүдийг томилуулан магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гаргуулах хүсэлтийг 2022 оны 07 дугаар сарын 04-ний өдрийн 02/2535 дугаартай албан бичгээр Барилга, хот байгуулалтын яаманд хүргүүлсэн. Барилга, хот байгуулалтын Сайдын 2022 оны 12 дугаар сарын 14-ний өдрийн 251 дугаар тушаалаар "Хот төлөвлөлт, судалгааны институт"-ийн боловсруулсан “Сонсголон" дэд төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг хянаж экспертиз хийх орон тооны бус экспертүүдийн ажлын хэсгийг байгуулж зураг төслийг хянаж 2022 оны 12 дугаар сарын 22-ний өдрийн ЕД-2652/2022 дугаартай магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гарсан. Улмаар дээрх ажлыг Нийслэлийн иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30 өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу "Хот төлөвлөлт, судалгааны институт"ОНӨААТҮГ-тай "Шинэ төв" дэд төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах НХААГ21/175/2 дугаартай зөвлөх үйлчилгээний гэрээг байгуулсан. "Амгалан" дэд төвийн эцсийн тайланг 2022 оны 06 дугаар сарын 23-ний өдрийн Мэргэжлийн зөвлөлийн 22 дугаар хурлаар хэлэлцүүлэн хүлээн авч холбогдох санхүүжилтийг олгосон. Зөвлөх үйлчилгээний гэрээний дагуу эцсийн тайланд орон тооны бус экспертүүдийг томилуулан магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гаргуулах хүсэлтийг 2022 оны 07 дугаар сарын 04-ний өдрийн 02/2535 дугаартай албан бичгээр Барилга, хот байгуулалтын яаманд хүргүүлсэн. Барилга, хот байгуулалтын Сайдын 2022 оны 12 дугаар сарын 14-ний өдрийн 251 дугаар тушаалаар ” Хот төлөвлөлт, судалгааны институт“-ийн боловсруулсан ” Шинэ төв” дэд төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг хянаж 2023 оны 07 дугаар сарын 25-ны өдрийн ЕД-1140/2023 дугаартай магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гарсан байна. Улмаар дээрх ажлыг Нийслэлийн иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

Улаанбаатар хотын 2040 он хүртэлх хөгжлийн ерөнхий төлөвлөгөөний үзэл баримтлалын дагуу нэг төвт хотоос олон төвт хот болгон хөгжүүлэх зорилтын хүрээнд дараах хэсэгчилсэн ерөнхий төлөвлөгөө, техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулав. Нийслэлийн Засаг даргын 2021 оны 06 дугаар сарын 30-ны өдрийн А/524 дугаар захирамжийн дагуу ”Хот төлөвлөлт, судалгааны институт“ ОНӨААТҮГ-тай ”Амгалан" дэд төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл боловсруулах НХААГ21/175/1 дугаартай зөвлөх үйлчилгээний гэрээг байгуулсан. Амгалан дэд төвийн эцсийн тайланг 2022 оны 06 дугаар сарын 23-ний өдрийн Мэргэжлийн зөвлөлийн 22 дугаар хурлаар хэлэлцүүлж хүлээн авч холбогдох санхүүжилтийг олгосон. Барилга, хот байгуулалтын Сайдын 2022 оны 12 дугаар сарын 14-ний өдрийн 251 дүгээр тушаалаар ”Хот төлөвлөлт, судалгааны институт” ОНӨААТҮГ-ын боловсруулсан ”Амгалан” дэд төвийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төслийг хянаж 2023 оны 07 дугаар сарын 25-ны өдрийн ЕД-1140/2023 дугаартай магадлалын нэгдсэн дүгнэлт гарсан байна. Уг ажлыг НИТХ-н 2024 оны 11-р сарын 15-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно.

Нийслэлийн Засаг даргын 2023 оны А/1309 дугаартай захирамжийн дагуу “Сэлбэ дэд төв” орчмын гэр хорооллыг дахин төлөвлөн орон сууцжуулах төслийн техник эдийн засгийн үндэслэл, барилгажилтын төсөл, олон улсын зөвлөх үйлчилгээ, зураг төсөл боловсруулахаар “ББСМО” ХХК-тай 2024 оны 04 дүгээр сарын 08-ны өдрийн НХААГ202311392/01 дугаартай гэрээ байгуулан ажиллаж байна. 2024 оны 05 дугаар сарын 30-ны өдрийн 1/80 дугаар албан бичгээр эхний тайлан ТЭЗҮ ирүүлснийг Нийслэлийн ерөнхий архитекторын дэргэдэх хот төлөвлөлтийн асуудал хэлэлцэх зөвлөлийн 2024 оны 05 дугаар сарын 31-ний өдрийн 6 дугаар хурлаар хэлэлцүүлэн хурлаас гарсан шийдвэрийг ТЭЗҮ-д тусгуулан, засвар хийж авахаар дэмжигдсэн. Гүйцэтгэгч компанид 2024 оны 06 дугаар сарын 06-ны өдрийн 01-02/291 дугаартай албан бичгээр хурлаас гарсан саналын дагуу зөвлөлийн гишүүдийн санал зөвлөмжийг тусган, батлагдсан ажлын даалгаварт тусгагдсан боловсруулах ажлын үе шат, ажлын иж бүрдэл /Техник эдийн засгийн үндэслэлийн суурь судалгаа, төлөвлөлт тооцоолол, төлөвлөлтийн зураглал/-ийг хангуулан ажлын гүйцэтгэлийг сайжруулж, яаралтай ирүүлэх тухай хүргүүлсэн. 2024 оны 06 дугаар сарын 27-ны өдөр гүйцэтгэгчээс ТЭЗҮ, барилгажилтын төслийг хүлээлгэн өгсөн. Ажлын даалгаврын дагуу ТЭЗҮ-ийн зураглалын материалыг 2024 оны 07 дугаар сарын 05-ны өдрийн 1/113 дугаартай албан бичгээр 158 га ерөнхий төлөвлөгөөний зураглалын материалыг 2024 оны 07 дугаар сарын 20-ны өдрийн дотор хүлээлгэн өгөхөөр баталгаа гаргасан. Гүйцэтгэгч компани нь эхний ээлжийн 13 га газарт барилгажилтын төсөл ирүүлснийг зөвлөлийн 2024 оны 06 дугаар сарын 19-ны өдрийн 09 дүгээр хурлаар хэлэлцүүлж, хурлын гишүүдээс гарсан саналыг тусган, засвар хийн хүлээн авахаар дэмжигдсэн. 2024 оны 07 дугаар сарын 03-ны өдрийн 1/109 дугаар албан бичгээр ажлын хэсэг болон нийслэлийн удирдлагаас өгсөн үүрэг даалгавартай холбоотойгоор эхний ээлжийн барилгажилтын төсөл болон 13 га газрын барилгажилтын төслийг боловсруулан батлуулсан. Мөн хоёр дахь ээлжийн 10 га газрын барилгажилтын төслийг 2024 оны 09 дүгээр сарын 09-ний өдөр батлуулсан. Гүйцэтгэгч нь 158 га газрын барилгажилтын төслийг Монгол архитекторуудын эвлэлийн Хот төлөвлөлт, архитектурын орон тооны бус Мэргэжлийн зөвлөлийн хурлаар хэлэлцүүлж, 2024 оны 10 дугаар сарын 10-ны өдрийн 24/5-3 дугаар зөвлөмжийг гаргуулсан. 2024 оны 10 дугаар сарын 24-ны өдрийн Хот төлөвлөлтийн асуудал хэлэлцах зөвлөлийн 31 дүгээр хурлаас барилгажилтын төслийг хэлэлцүүлэн дэмжигдсэн болно. Хот төлөвлөлтийн асуудал хэлэлцэх зөвлөлийн 2024 оны 10 дугаар сарын 23-ны өдрийн 31 дүгээр хурлаар 158 га газарт барилгажилтын төсөл боловсруулан хэлэлцүүлж дэмжигдсэн бөгөөд барилгажилтын төслийг 2024 оны 11 дүгээр сарын 13-ны өдөр Нийслэлийн Ерөнхий архитектороор батлуулсан.

Монгол Улсын төр үндсэн чиг үүрэгтээ л анхаарч бусад чиг үүргийг аль болох хязгаарлах бодлогыг ирээдүйд үе шаттайгаар явуулах хэрэгтэй байна. Өөрөөр хэлбэл “Идэвхтэй оролцоотой төр”-өөс “Дундаж оролцоотой төр” болж аажмаар “Хамгийн бага оролцоотой төр”-д шилжиж, үндсэн чиг үүргийг зохистой хэмжээнд гүйцэтгэж түүний чанарыг нэмэгдүүлэх, хязгаарлагдмал нөөцийг олон тооны чиг үүрэгт хуваарилж зарцуулах байдлыг багасгах нь чухал байна. Монгол Улсыг урт, дунд хугацаанд хөгжүүлэх дээрх бодлогын баримт бичигт тусгагдсан зорилго, зорилт, арга хэмжээг хэрэгжүүлэхэд төрийн алба хамгийн чухал үүрэгтэй тул төрийн албыг тооноос чанарт шилжүүлэх, үр ашигтай бүтэц, тогтолцоог бүрдүүлж төрийн албаны үр нөлөөг дээшлүүлэх, хүний нөөцийн талаар гаргах аливаа шийдвэрийн үйл явцыг шинэчлэх зайлшгүй шаардлагатай байна. Төрийн албан хаагчдын тоо хэмжээ нь төрийн чиг үүргээс, төрийн чиг үүргийн тоо хэмжээ нь төрийн оролцооноос шууд хамааралтай байна.

Энэхүү гарын авлагаар Бүгд Найрамдах Солонгос Улсын яамд, төрийн байгууллагын бүтэц, зохион байгуулалтыг батлахдаа баримталдаг арга зүй болон төрийн байгууллагын орчны шинжилгээ, стратегийн чиглэлийг тогтоох, бүтэц, зохион байгуулалтыг дахин төлөвлөх, процессыг оношлох, дахин инженерчлэх үйл явцыг хэрхэн хэрэгжүүлдэг талаар тайлбарласан.

/ 2024 он

Жунцаогийн технологид ашиглагддаг таримлууд нь ногоон массын ургац ихтэй, гол ишээр өндөр ургадаг өвслөг ургамлууд юм. Хөрсний элэгдэл эвдрэлийг бууруулах, элсний нүүдлийг багасгах, хөрсөнд макро микро элементүүд хуримтлуулах, мал амьтны тэжээлийн хэрэгцээг хангах зэрэг олн төрлийн ач холбогдолтой.

Амиа хорлолт нь нас баралтын тэргүүлэх шалтгааны нэг болсоор байгаа бөгөөд (ДЭМБ, 2021) өсвөр насныхны нас баралтын тэргүүлэх шалтгааны 4 дүгээрт амиа хорлолт орж, амиа хорлолтын нийт тохиолдлын 77% нь хөгжиж буй болон ядуу буурай орнуудад бүртгэгдэж байна. Монгол улсын хувьд 2021 оны байдлаар, 100000 хүн амд ноогдох амиа хорлож нас барсан дундаж тохиолдлын тоо 15.0 байгаа нь дэлхийн дунджаас (10.6), 4.4-өөр, бүсийн дунджаас (10.2) 4.8-аар илүү байгаа нь Номхон далайн Баруун эргийн бүсийн хэмжээнд 5 дугаарт орж буй үзүүлэлт болж байна. Манай улсад сүүлийн 10 жилийн хугацаанд жилд дунджаар 16.9 мянган хүн нас барснаас 2.8% орчим нь амиа хорлож нас баржээ. 2010-2019 оны дунджаар нийт нас барсан хүн амын 60.5%, амиа хорлож нас барсан тохиолдлын 85% нь эрэгтэй хүйсийнх байв. Монгол улсын Эрүүл мэндийн үзүүлэлт 2021- оос үзвэл 2021 онд 483 хүн амиа хорлож нас барсан ба энэхүү үзүүлэлтийг 10 000 хүн амд харьцуулахад 1.5 байгаа нь сүүлийн 10 жилийн дунджаас 19, 2020 онтой харьцуулахад 32 тохиолдлоор тус тус нэмэгдсэн байна. ДЭМБ-ын тайланд нийт 103 улс оронд хийсэн судалгаанаас харахад 11.9% нь архинд донтох эмгэгтэй байна. Үүнээс харахад архи, мансууруулах хэрэглэх эмгэгтэй хүмүүсийн эзлэх хувь жилээс жилд ихсэж байгаа боловч эмчилгээ үйлчилгээнд хамрагдах байдал нь хангалтгүй байсаар байна гэжээ. Манай улсад ДЭМБ-ын санхүүжилтээр хийсэн судалгаагаар дэгдэмхий уусгагч бодисын хэрэглээ 5.3% байсан ба сэтгэц идэвхт бодисын хэрэглээ 22% (33) байгаагаас каннабис (8.7%), харин тайвшруулах, нойрсуулах эм (8%) зонхилж байна. Мөн ЕБС-ийн 9-10-р ангийн 1000 сурагчдын дунд хийсэн судалгаагаар судалгаанд хамрагдагсдын 9% нь мансууруулах бодис хэрэглэж байсан. СЭМҮТ-ийн 2013 оны Зонхилон тохиолдох сэтгэцийн эмгэгийн тархалтын судалгаагаар архинд донтох эмгэг 6.2% байсан бөгөөд 1986-1992 онд хийгдсэн судалгаатай харьцуулахад архинд донтох эмгэг 40 дахин ихэссэн байна. Гэтэл Монгол улсын ерөнхийлөгчийн 2019 оны 05 сарын 30 өдрийн 104 дүгээр дугаартай зарлигийн 12 ба 13 дугаарт зүйлд Монгол улсын хэмжээнд амиа хорлож нас барсан болон амиа хорлох оролдлого тохиолдлыг бүртгэх мэдээллийн сан бүрдүүлэх, холбогдох байгууллагуудын нэгдсэн сүлжээтэй болох гэсэн бол НҮБ-ын Ерөнхий Ассамблейн баталсан “Тогтвортой хөгжлийн зорилт-2030” тунхагласан зорилгын 3.5.1-д “Үндэсний хэмжээнд мансууруулах бодис ба архинд донтох эмгэгийн тархалт, эмчилгээний хамралтыг судлах”, 3.4.2-д “Амиа хорлож нас барсан тохиолдлын түвшин” заасан шалгуурыг хангах ажлын хүрээнд 2018-2019 онд Үндэсний Аюулгүй Байдлын Зөвлөлөөс гаргасан (06/05 тоот зөвлөмж, 1а/2551 албан тоот) үүрэг даалгавруудыг хэрэгжүүлэн ажиллах үүргийг биелүүлэхийн тулд энэхүү судалгааны ажлыг хийх хэрэгцээ шаардлага буюу үндэслэл болж байна.

Судалгаа